شمیم آشنای دوست
درباره وبلاگ:

آرشیو:

طبقه بندی:

آخرین پستها :

پیوندها:

پیوندهای روزانه:

صفحات جانبی:

نویسندگان:

ابر برچسبها:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس

نوشته شده توسط:حسین غفاری از ارومیه
دوشنبه 21 تیر 1395-06:13 ب.ظ

اعزام ارومیه 

وقتی در سال 61 برای اولین بار جبهه رفتم دانش آموز سال دوم هنرستان بودم. سال 64 وارد تربیت دبیر فنی شدم و این یعنی معلم شدم!

حالا بعد از چندین سال آموزش و پرورش می خواهد نقش خودش را در دفاع مقدس پیدا کند!

هر چند دیر. اما در خور تحسین است.

در این سالهای بعد از انقلاب، خصوصا در شهرستانها عجیب ما فرصت سوزی داریم همراه با سند سوزی!!

هر مدیری که می رود، مدیر بعدی ادعا دارد که ویرانه ای تحویل گرفته و مدیر قبلی دزد بوده و ... لذا تمام آثار مدیر قبلی را بکلی پاک می کنند.

یعنی پیدا کردن سوابق صد سال پیش راحت تر از پیدا کردن 10 سال پیش شده است.

با تمام این اوصاف در جلسه این موضوع ما را هم دعوت کرده بودند .

من همراه خودم پیش نویس زیر را بردم و حرف زدم. گفتم شاید به در وبلاگ نیز بخورد.

اگر دوستان چیزی می توانند به آن اضافه فرمایند:

 نکات قابل توجه

عناصر اصلی برای پرداخت به آنها:

1.    معلم(تعداد شرکت کننده در جنگ، تعداد شهید، مسئولیت­ها و ...)

2.   کارمند(تعداد شرکت کننده در جنگ، تعداد شهید، مسئولیت­ها و ...)

3.   دانش­آموز(تعداد شرکت کننده در جنگ، تعداد شهید، مسئولیت­ها و ...)

3.1.                  دانش­آموزانی که معلم شده­اند.

3.2.                  دانش­آموزانی که در منطقه مدرک تحصیلی گرفته­اند.

4.   کتاب درسی

4.1.                  پرداخت فرعی به کتاب درسی چون کتاب­ها در سطح ملی است.

5.   فضای آموزشی

5.1.                  لیست فضاهای در اختیار جنگ قرار داده شده(مانند مجتمع شهید بروجردی، دبیرستان سپاه و ...)

5.2.                  فضاهایی که از سوی خود آموزش و پرورش اختصاص به رزمندگان داده شده (مجتمع­های ایثار گران، مدارس شاهد و ...)

5.3.                  فضاهای آسیب دیده از جنگ یا بمباران­های هوایی

قالب و موضوعاتی که می­ شود استفاده نمود:

1.   خاطرات

1.1.                  مکتوب

1.2.                  شفاهی

2.   عکس

3.   اسناد

3.1.                  مأموریت­ها

3.2.                  نامه­ها

3.3.                  مکاتبات اداری

3.4.                  بخشنامه­ها

3.5.                  اطلاعیه­ها (مانند زمان برگزاری امتحانات، تاریخ اعزام و ...)

4.   اسامی مدیران کل و نواحی و مدارس در امور رزمندگان و کارهای انجام شده

5.   آدرس و نام مدارس رزمندگان

6.   مستندات کسر حقوق برای جبهه

7.   موضوع اعزام 20% کارمندان به منطقه

تعاملات بین دستگاهی: سپاه، هلال احمر، بسیج (تاریخچه بسیج دانش­ آموزی، پایگاه­های اداری، ...) و ...

 



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:دوشنبه 21 تیر 1395 06:22 ب.ظ

طیب
دوشنبه 21 تیر 1395 07:29 ب.ظ
در این رویکرد حامیان(سازمان)عاملان اصلی فراموش شده را به پای کار می کشاندتا انتقال فرهنگی مناسبی برای حاملان(دانش آموزان و جوانان) رقم بخورد. لازم نیست برنامه های رسمی گنجانده شود بلکه زمینه های تعامل و ارتباط متقابل فراهم می گردد تا در یک بازه زمانی مناسب اگر آگاهی، باور و شعوری هست به صورت ناخودآگاه، غیر مستقیم و غیر زبانی سرایت یابد. این امر از ورزش تا گردش را در بر می گیرد و نوعی زندگی همگامانه ای را رقم می زند که در این فرآیند همدلی، همفکری و همراهی را هم پدیدار می کند. با ارادت
طیب
دوشنبه 21 تیر 1395 07:14 ب.ظ
حسین جان کارهای اداری و سازمانی جای خود. رویکرد تربیتی و تربیت یافتگی گویای آن است که فرهنگ ایثار و رزمندگی یک رویکرد تعاملی فرهنگی فراسازمانی است ؛ و گوهر آن در یک جامعه پذیری پیشینی از طریق پدر و مادر، همسایه، پیش نماز مسجد، همکلاسی، معلم، دوست، هم محله، آرایشگر، راننده مینی بوس،خوش خلقی یک دانشجو، انسانیت یک غریبه، و دیگرانی که گوهر عشق و خیرخواهی برای همراهان را در وجود آنها کاشته و با واقعه جنگ و سازمان های مرتبط این سرمایه نمایان شده است. بیایید به خلق فضای تربیتی بیاندیشیم که این بذرها را در وجود رزمندگان کاشته و در دفاع مقدس میوه آن نصیب کشورمان گردید.آمارها هم مهم هستند ولی بنده این نگاه را بیشتر می پسندم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر